Mobiele oplossingen voor service engineers

Field-Service-Mobiele-oplossingen-voor-service-engineers-(650x195)

Elke organisatie die beschikt over een specifiek service team heeft als doelstelling om hun klanten snel te helpen, klant tevredenheid te verhogen en dit alles tegen een zo laag mogelijk kostprijs.

Digitale werkbonnen

In de praktijk houden de meeste techniekers niet van het vervullen van de noodzakelijke administratieve taken. Met de mobiele field service oplossing behoort papierwerk tot het verleden. Omdat belangrijke zaken automatische worden ingevuld en gegevens op een eenvoudige manier kunnen worden geregistreerd, kan de technieker zich focussen op wat zij het best kunnen en zorgen voor een  tevreden klant.

Met de digitale werkorder heeft de service engineer inzicht in zijn week of dag planning met de daaraan gekoppelde order- en planningsdetails. De online verbinding zorgt ervoor dat zowel de planners als de engineers altijd de meest actuele gegevens hebben.

Materiaal beheer

Buitendienst medewerkers hebben nood aan reserve materiaal. Zij moeten de mogelijkheid hebben om deze materialen te bestellen en tevens de gebruikte materialen toe te kennen aan een werkopdracht. Op deze manier is het mogelijk om de voorraad efficiënt en correct te beheren.

Tijdsregistratie

Een automatische registratie van de gepresteerde tijd op een werkbon maakt het leven van technieker eenvoudig maar ook voor de klant en je eigen administratie. Op basis van deze nauwkeurige registratie van de gewerkte uren is het mogelijk om een optimalisatie door te voeren.

Met de noodzakelijke hard- en softwareoplossingen bent u in staat uw eigen buitendienst te optimaliseren en te beheren. Het uitrusten van de servicediensten met Toughbooks, handterminals, PDA's, tablet pc's en mobiele printers bieden uitgebreide mogelijkheden en voordelen zoals:

  • Het bijhouden van voorraden in de servicewagens;

  • Automatische bestelsystemen;

  • Werkurenregistratie;

  • Opdrachten doorsturen;

  • Ter plaatse raadplegen van klant- of machinegegevens;

  • Handmatige verwerking van opdrachten door uw administratieve medewerkers is niet meer nodig;

  • Op elk gewenst moment bonnen/tickets uitprinten;

  • Verhoging van de productiviteit door het wegnemen van administratieve taken

  • Verlagen van foutieve registraties

  • Snellere verwerking van de resultaten van de uitgevoerde opdrachten

 

Field Service - Tablet PC 

Tablet en laptops pc's

Voor het raadplegen en registreren van gegevens zijn robuuste tablet pc’s en laptops zeer geschikt voor gebruik in de buitendienst. Deze tablet pc's zijn voorzien van een daglicht afleesbaar display en beschikken over draadloze communicatie mogelijkheden via WiFi en 3G/4G met GPS.  Panasonic Toughbook biedt laptop oplossingen aan waarbij de door het draaien van het scherm de laptop veranderd in een robuuste PC met touch screen.


Field Service - Tablet


Handheld terminals / PDA's

Compacte handheld terminals  worden gebruikt in toepassingen waar een groot beeldscherm niet noodzakelijk is en men vooral een handzaam apparaat wil. De keuze voor een robuuste oplossing is sterk afhankelijk van de werkomgeving. Afhankelijk van de gewenste functionaliteiten beschikken bepaalde terminals over een performante 1D/2D  barcode scanners. Naast een snelle processor, voldoende geheugen en de 3G/4G communicatie beschikken de terminals over een duidelijk leesbaar scherm en een batterij capaciteit die een hele dag kan worden gebruikt.

Field Service - Handheld terminals

Mobiele printers

Met de mobiele ticketprinters is het mogelijk om ter plaatse tevens een document te printen als bewijs voor de  uitgevoerde werkzaamheden.

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op via sales@mobileaccess.be
of het nummer 03 870 68 00





Schrijf u in op onze

eZine voor IT-professionals


Ik schrijf me in!

Mobile Access 

Uw ICT, onze passie

dé ICT partner voor alle producten, oplossingen & services


25 jaar ervaring

35 ICT professionals

Premium ICT Consulting