Slimmer werken met Outlook dankzij 6 handige tips

05 februari 2015

Thumb_Outlook-tipsMicrosoft Outlook is een vast onderdeel in het Office pakket en een tool die intensief en op dagelijkse basis gebruikt wordt. Zelfs als je denkt alle trucjes voor een vlotter gebruik van Outlook onder de knie te hebben, dan bestaan er nog altijd onbekende shortcuts die niet alleen het werk een stuk aangenamer maken, maar ook de productiviteit helpen verhogen.

Agendabeheer blijft voor veel mensen een groot struikelbok, zeker als er moet afgestemd worden met meerdere partijen. Dankzij de mailfunctie van Outlook kan je de agenda digitaal versturen, waardoor plannen een stuk sneller gaat.

Ook een redder in nood is de timer die je kan instellen op het versturen van mails. Zo kan je nog even nadenken over de inhoud die je wenst te versturen en controleren of de toon wel goed zit. De timer is vrij aan te passen naar wens.

Naast deze twee tips vind je hieronder nog eens 6 videotutorials waarin je leert slimmer met Outlook te werken.

  1. Wie doet er mee? Snel via handige stemknoppen collega’s uitnodigen.

  2. Help mijn BCC: veld is weg, met een paar klikken weer terug.

  3. Ik ga op reis en werk in een andere tijdzone. Was het nu 7 of 8 uur vroeger?

  4. Kort lontje en te snel op verzenden geklikt? Zet een 2 minuten vertraging op je postvak Uit

  1. Ik ben niet aan werk maar op vakantie, maak 2 persoonlijke automatische antwoorden voor intern en extern.

  1. Snel een externe afspraak inplannen door je agenda te delen met anderen buiten je organisatie?

 



 


Schrijf u in op onze

eZine voor IT-professionals


Ik schrijf me in!

Mobile Access 

Uw ICT, onze passie

dé ICT partner voor alle producten, oplossingen & services


25 jaar ervaring

35 ICT professionals

Premium ICT Consulting